onsdag 15. april 2009

SONGKRAN

Songkran ruler!! Hvorfor i uleste har vi ikke noe sånt i Norge da?! Mandag startet det i Phitsanuloke, og jeg koste meg noe sinnsykt!

Første lekte vi litt hjemme, hadde to store baljer med vann foran huset og sprutet på hverandre og naboer. Også kjører folk rundt i biler med lasteplan der de har vann og alle spruter på alle! Man kan ikke gå ut uten å bli våt, eller gjennomvåt er det vel heller. Etter noen timer hjemme ble jeg med kusina mi og møtte vennene hennes på et slags marked. Det var ei gate som var einveis kjørt og det var mange boder med mat og noe slags kritt-ting som folk blandet med vann og smørte utover hverandre. MASSE folk! Og når de så en utlending i det hele ble de gale, løpte opp til meg, sa godt nyttår og smørte sånn gugge i ansiktet mitt eller helte vann over meg. Og det er helt greit men noen blir litt overivrige, eller de bare vil ta på ei utenlandskjente, så man må se litt opp for de sleske, litt fulle mennene/guttene. Men, skal ikke snakke negativt!! Det er jo songkran!!! Og det er herlig, og det er ikke bare vann de heller, men de har liksom mega svære isbiter i vannet så det blir ISkaldt. Og litt overraskende til å begynne med men herlig! På det markedet hadde de også sånn skum områder, ah, jeg digger songkran! Den andre dagen var jeg sammen med Shoshanna, Nikki og Nikkis thai-familie. Først så kjørte vi rundt med bilen, vi satt bakpå å sprutet vann på alle som kjørte forbi, de på sidene og alle vi møtte. Men dagen var litt kald siden sola var borte hele ettermiddagen, men gøy uansett. Etter noen timer på bilen så var vi en times tid i gågaten, og det var det samme som dagen før. MASSE folk, en del fulle så klart, krittgjørme og vann vann vann. Og når de så utlendinger så gikk de amok, og når vi var tre så ble de enda galere! Men det var utrolig kult og jeg skulle virkelig ønske at Norge hadde noe sånt.

Idag var tredje og siste dagen, selv om noen steder holder på lengre så er idag offisielt siste Songkran dag. Lekte bare litt idag, rimelig sliten pluss at vi var i templet. Det tok ikke så lang tid da, vi bare ba en liten stund også helte vi vann på hendene til munkene. Men nå er songkran over og jeg ser framover mot neste høydepunkt: Koh pang ngan!!! På mandag er jeg vel i Bangkok og fra der drar jeg og en del venner sørover. Men ikke bekymre dere for meg selv om jeg er i Bangkok, skal bare en svipptur innom for å komme meg på bussen til Surat thani! Men før det så skal jeg si hade til Shoshanna. Den tyske, blide og utrolig snille jenta skal dra hjem! Blir rart uten henne, bare meg og Nikki liksom. Men men, sånn er det og det har vi jo visst hele tiden!

Jaja, her kommer også noen bilder fra Songkran:
ENJOY!


Her heller jeg vann på hendene til munkene.


Jeg har ikke så mye bikiniskille(enda), men jeg har skille fra flip-flopene mine!


En av mange biler som kjørte forbi huset som vi kastet vann på og de kastet vann på oss!


Beo og Pin (meg)


Den utrolig kule songkran skjorta mi!;)

1 kommentar:

Leonie sa...

Ååh, det hørtes kjempe arti ut! :D Fint flip flop skille foresten ;) hihi