søndag 18. januar 2009

" Voksen "

Heh, som tittelen sier så er jeg nå " Voksen ". Igår fylte jeg 18 år, en stor dag i historien! Jeg hadde en kjempefin dag, men før jeg forteller hva jeg gjorde på den store dagen min vil jeg si tusen tusen takk for alle hilsninger, gaver i pakkeform og pengeform! Utrolig snilt av alle:)

Jaja, dagen min startet fint. Hehe, jeg gikk ned men ingen var våkne, tingen var at egentlig så skulle vi til tempelet og gi mat til munkene for det gjør de på bursdagene sine. Og det var ikke bare jeg som hadde bursdag, bestemor i huset hadde jo også det (nei, jeg slipper ikke unna å dele bursdag i Thailand heller). Men da jeg kom ned så var det bare Kon Yaii (bestemor) som var oppe, så da sa jeg bare gratulerer med dagen, ga en liten klem og gikk til sengs igjen. Neste gang jeg våknet var det Pure(kusina mi) som kom opp med soyamelk og gratulerte meg. Så da sto jeg likeså godt opp og joinet familien til frokost.

Unnskyld dette blir forferdelig kjedelig føler jeg, jeg gjorde det og det og det og det. Men men, kansje det kommer noe fint innimellom!:)

Når frokosten var unnagjort fant jeg fra gavene mine, for jeg ville dele det med familien. Jeg satt der med åtte gaver tror jeg, hehe, og bestemor med en(!!!!) fra meg og Pure. Snakk om forskjell da, men en fin stund ble det alikevel. Jeg fikk masse fint:

Sandra - ring
Mamma og pappa og Sandra - Twilightbok (som allerede er lest ut)
Bestemor og Bestefar - nydelig smykke og ørdåbber
Arnold - Fin bok om hjemstedet mitt
Kon Yaii - Fancy thai shorts
Mae Noi - Hvit bluse
Merete - Sjokolade og øredåbber
Mari - norskmat (foreldra våre sender litt store mengder å da ser hun sitt snitt til å kvitte seg med litt tenker jeg, men det var sånn nammis havregrøt så det går så greit så Mari:), KJEMPE kos film(som hun laget selv), dvd, fotlenke, piercing, ehm, har jeg glemt noe? men det var iallefall en helt super gave!!
Ply(bror) - En buffalo, og her er det sånn at kaller man noen en buffalo så betyr det at personen er dom. Jeg tar det som at han ga me buffaloen så jeg ikke skal glemme han!
Pee Proy (søster)- Tur på swensens, namnamnamnam..
Lotte - fotlenke

Jaja, så bare leste jeg bok og slappet av og det var kos. Spiste sjokoladen jeg fikk av Merete og drakk kakao også! mmmm.. Ved lunsjtid hadde jeg avtale med min advisor. Vi dro på MK og spiste lunsj der og feiret bursdag. Vi var vel 6 damer som feiret, en amerikansk lærer og 4 thai lærere. Vi spiste mat og koste oss, så spør de meg om jeg hadde med noe ID som viste at jeg hadde bursdag i dag, hehe, det hadde jeg jo selvfølgelig ikke. Men så kom jeg på at advisoren min hadde skrevet datoen på bursdagskortet mitt så jeg spøkte med at vi kunne bruke det. De bare lo, men så joda vi prøver det for morro skyld. Og vet dere hva?! Det funket, jeg fikk en is og bursdagssang over høytalerne!!:D WOHO. Så tok de bilde av oss og ga meg sånn "happy birthday" ramme med bildet. KOS:) Fikk gaver der også: Et skjørt, en veske og to bokser med kjeks. Jeg skjønner det liksom ikke, for de kaller meg tjukk men kjeks skal de gi meg ja!

Hjemme ble det lesing igjen, ble jo helt besatt av den boka!!

Rundt seks tiden om kvelden gjorde vi oss klare for å gå ut for å spise middag. Mor kalte sa liksom at nå skal vi ha party for Pin. Så jeg trodde de hadde invitert folk jeg da, og at det ble en festfylt middag med kake. Men det ble en helt normal middag og ikkeno kake før vi kom hjem! Eneste utenom familien var ei nabo dame som er her sånn innimellom. Koslig det da, men det var liksom helt normalt bortsett fra at jeg og bestemor var litt oppstaset og de hadde kake med lys og sang til meg når vi kom hjem! Hadde en ganske koslig kveld, mye prat og tull hjemme når vi spiste kake:) Men ble jo litt skuffet pga at hun sier party også ender det med en normal middag og at jeg måtte vaske asjettene etter kakespisinga i dag morges. Bursdagsbarn ja, hehe. Men jeg var fornøyd, fikk meg en prat med de hjemme og det var ja, nei, jo, rart og ja.

Idag så hadde jeg min første dag som "lærer", skal være på PLS som er et språksenter her i byen. Er bare når jeg har tid, og bare to timer lørdag og søndag. Så en fin ting å gjøre også, hadde det litt gøy idag og barna er mellom 4-8 år så er en del sang og lek. Gjør meg godt ja:)
Det var jo også min første hele dag som 18åring, må vel si at jeg ikke føler så stor forandring. Her så kan jeg liksom ikke bruke de fine rettighetene som kommer med det å bli 18år, men det har egentlig ikke så mye å si. Om 4-5 mnd så kan jeg vel bruke dem så.. Silje skal visst snart hjem hun. Både snufs, jippi, hjelp, wæææ, woho og alt i ett. Vet ikke om dere normale mennesker kan skjønne den følelsen men satser på at andre utvekslingselever skjønner hva jeg mener. Det å dra hjem snart er litt godt å tenke på men samtidig skremmende, trist og supert og forferdelig! Men sånn er livet, man kan jo si at vi visste hva vi gikk til men det blir helt feil. Man vet aldri hva man kommer til sånn helt egentlig, og det er interessant og skremmende.

Men nå skal jeg gjøre meg ferdig, skal på skolen imorgen og har en del andre ting å skrive før jeg skal legge hodet på puta mi!
Take care.
<3

1 kommentar:

Leonie sa...

Koselig å høre at du hadde en fin dag! :)
Og skjønner hva du mener med at det er skummelt, godt og helt forferdelig på en gang med tanken på å skulle dra hjem! Det er så rart!

Kos deg videre :) <3