mandag 23. februar 2009

Tiden flyver av sted..

Vi er i slutten av Februar, det er tre korte eller de kan også bli lange måneder til jeg skal hjem. Skole året her er slutt så nå er det ferie. RART. Det er en stund siden jeg har skrevet men bloggsiden har køddet litt og jeg har vært på AFS camp i Chiang Mai. Så dette kan bli et litt rotete innlegg, men jeg skal prøve å gjøre det så rent og pent jeg kan.

Det var jo valentines day den 14 februar, og da var jeg og to venniner ved elva her fordi at de har sånn bryllups sermonier. Det er visst mange som vil gifte seg på valentines day så de hadde et massebryllup! Det var faktisk 4 fallanger der også(fallang=utlending). Gamle og ikke så kjekke, men det er vi kjente med så jaja. Så ikke mye til bryllupet men fikk en liten titt. De ga mat til munkene og jeg fikk egentlig ikke med meg så mye mer. Jeg syns det hele gikk ganske så fort for seg.
Jeg fikk ingen roser må jeg innrømme, heller ingen sjokolade, kort eller annet valentines ting. Men jeg var me to søte venner og det er godt nok for meg:)

Så den 16 og 17 hadde jeg mine siste skole dager på triamudom Suksa school of the north. Mandagen var ikke så spesiell men tirdag hadde vi graduation party for M6. Vi spiste mat, ga blomster, ting og tang, skrev på skjorter, bøker osv og flere elever hadde scene show. Inkludert meg, jeg måtte synge skole sangen og "leaving on a jetplane", jeg hadde bakgrunns musikken på sistnevnte. Men når den ble spilt ove høytalerne så var den helt ødelagt men jeg sang så best jeg kunne selv om alt var bare rot med hakking og tøys. JEG OVERLEVDE. Så tok jeg masse bilder med ukjente og kjente, spiste god mat og hadde det helt okey.

Onsdag, 18.Februar dro jeg på camp. AFS camp i Chiang Mai, og det var morsomt, trist og slitsomt. Onsdag så gjorde vi ikke så mye fordi at vi som bodde i Nord kom rundt 2-3 tiden mens de som kom fra sør kom ikke før i 11 tiden om kvelden. Så ble mest prating og sånt den dagen. Og siden de fleste av mine venner bord i Nord så hadde jeg det topp allerede fra starten. Det var godt å se igjen alle og bli kjent med nye folk.

Torsdag var vi oppe tidlig, og hadde selvfølgelig en god frokost på hotellet! Alltid godt utvalg, brød, croissant, frokostblanding, frukt, pannekaker, omeletter, juice, te, kaffe, vann, thai frokost osv. På planen var det en del spennende ting, som f.eks å ri på elefant, sitte i vogn som ble dradd av okse, rafting(eller sitte rolig på en flåte og nyte det vakre landskapet), hoppe fra tårn og kantok middag. Det å ri på elefant er noe jeg har drømt om siden jeg kom til Thailand og endelig skulle jeg få sjansen! Det var ganske kult egentlig, jumpet fra side til side. Søte elefanten. Vi så også på et elefant show hvor elefantene danset, spilte fotball, basketball, løftet ting og malte! Det var ganske stilig, og så søte bilder men det var 800 baht for et bilde så ble ikke noe kunst kjøp denne gangen. SÅ satt vi i vogn som en okse dro, det var ikke så stort da har jo en del kyr og slikt hjemme i Norge så. Og å sitte på flåte har jeg gjort før og det er egentlig bare døll, man sitter bare der og ser på skog og sånt. Men middagen var kul! Vi satt på gulvet med et lite rundt bord i midten. Vi fikk vanlig ris, sticky rice, friterte bananer, kjøtt, kylling, grønnsaker og NAM! Vi fikk også se en del dansing både under middagen og etterpå. Med kniver, fakler, regndans, barn, voksne, gamle, damer, menn. Ganske stilig og det så veldig vanskelig ut.

Fredag så var vi i et tempel som selvfølgelig lå på toppen av et fjell. Og det var kjempe bratte trapper opp! Litt sliten når man nådde toppen kan man si. Men tempelet var fint og vi overlevde turen. Etterpå dro vi til en botanisk hage (tror det er det det kalles). Der hadde de hager fra hele verden, ikke at jeg så en fra Norge da og det var skuffende, neida. Hele greia var egentlig ikke så spennende, jeg er ikke akkurat blomster typen så.. På kvelden var vi på night bazaar, gjengen dro til en meksikansk restaurant og spist pizza og andre gode retter! Så ble det jo litt tid til shopping da, selvfølgelig!

Lørdag var siste dagen meg aktiviteter, vi startet med å dra til et sted hvor de har varmekilder. Men det var ikke akkurat så behagelig da, varme kilder i varmt vær passer ikke sammen. Det ble rett og slett for varmt! Men men.. Etterpå dro vi til et verksted hvor de lager vifter og paraplyer og samtidig maler dem. Man kunne gi dem hva som helst så malte de på det til en ikke så dyr pris. Jeg kjøpte litt små ting som skal bli med hjem til Norge, kanskje noen er heldige! Jaja, etter det så dro vi til et sånt typisk thai sted vil jeg si. For alltid når thaier reiser så kjøper de masse kannom (snakcs). Og det stedet vi stoppet på hadde alt man kunne tenke seg, altså det perfekte stedet for å kjøpe gaver til vertsfamilien! På kvelden ble det mer shopping i walkingstreet..

Søndag var det på tide å dra hjem. Litt trist for en av mine venner, Natalia fra Venezuela skal dra hjem i slutten av mars og jeg får bare se henne en gang til. Så da jeg ga henne en klem så begynte jeg og gråte. Så jeg lurer på hvordan det skal bli når jeg skal reise og må si hade til alle.. AU!

Idag er det tirsdag, har pakket ei eske som skal til Norge, lastet opp bilder og ryddet rom. Igår så leste jeg bok, så film, trente og sov. Jeg var helt utslitt etter campen, mye som ble gjort og lite søvn. Men idag er formen bedre, men vet ikke helt hva som skal skje. Denne uka tror jeg bare blir rolig, de andre utvekslingselevene her i byen har jo skole enda. Ellers så har jeg ikke mye å si, jeg er litt usikker på forholdet til mor i huset enda. Jeg ser henne så vidt siden hun drar før jeg står opp og hun kommer hjem sent om kvelden. Men tror ting er bedre enn før.

Yes yes, når jeg får litt inspirasjon så skal jeg prøve å skrive en mer spennende blogg! Lover. med bilder også, og om jeg finner ut hvordan jeg lager videoblogg så skal jeg prøve det.