torsdag 14. mai 2009

Regn. Regn. REGN!!

Så sitter jeg her da, og det regner. Nei det regner ikke, det øser ned! Dette er fjerde dagen det har regnet nå, først var det bare to kvelder men de to siste dagene nå har det regnet ganske mye på dagtid OG kveldstid. Jeg spiser tamarind godteri og karamell med peanøtter og drikker, og tanken som slår meg at det er Thailand som gråter fordi at jeg skal dra. Ja det er det! Hehe, snakker om å tenke høyt om seg selv da. Men søstersen har spøkt med det at når jeg skal dra kommer himmelen til å gråte (altså regne for de som ikke skjønner det). Og nå gjør den jo det da.

Idag var jeg med kusinen min på skolen, hilste på en lærer og deretter hadde hadebra lunsj med Nikki på en japans-restaurant. Nam, og METT. Vi byttet gaver og jeg fikk ett kult kort, en bilderamme, en penn fra Amerika MED lommelykt(spørs hvor bra den funker da men, hehe) og en doraemon for å ha på mobilen. SØTT. Under skoletimen så tegnet også Beo en iskrem på et ark og skrev noe om "Happy eating icecream 17.may" SØTA hun altså. Jeg fortalte henne nemlig at 17.mai er på søndag og hva vi gjør og deriblandt at barna får spise så mye is de vil og at det er de voksne som betaler. Dette likte hun, hun er jo så glad i is stakkar! Så på søndag så tror jeg vi skal "feire" 17.mai ved å dra på isbuffet. Blir saker det ja, storfeiring av Norge!!

Imorgen så skal jeg jo på avskjedsfest med lærerne mine, er litt spent på hvordan det blir. Om jeg det er noe det skal bli godt å bli ferdig med eller om jeg kommer til å grine hele kvelden! Men jeg kan vel si at jeg gleder meg, har ikke sett lærerne mine på en stund og noen av dem er jeg jo glad i! Litt annet forhold til lærerne her i Thailand enn i vesten vil jeg si..

Og ja, jeg oppdaget enda et tegn på at menn er litt høyere opp på lista her i Thailand. Jeg har jo alltid sett sånne småting rundt omkring som viser at menn er litt høyere opp på lista enn kvinner her. Fetteren til mor døde nemlig imorges, 60 år gammel, han falt på badegulvet og slo hodet og døde. Men tingen er at han er den eldste sønnen (tror jeg, han er hvertfall eldre enn mor og hennes søsken) til den eldre broren til Koon Yaii, så alle skulle visst komme i helgen så skulle de dra sammen til Pichit hvor han bodde. For søstersen sa det at alle kom for å si hadet til meg, så forklarte hun at de skulle på sånne minnestunder som jeg kaller det. Så jeg spurte: "Hadde de kommet om det ikke hadde vært minnestunder?" Nei, det hadde de ikke for de er så opptatte. SÅ forklarte hun at han som døde var den eldste sønnen til storebroren til Koon Yaii. Og det var viktig at han var eldre og at det var en han. Hadde ikke vært det samme om han hadde vært hun nei. Dette synes jeg fortsatt er rart etter nesten ett år med det, at menn er høyere ansett enn kvinner. Det er så rart, annerledes. Men det er sånn det er her.



Dorian. Den stinkende frukta som smaker litt godt, men den stinker..



Nikki på healthy road, og spiser kreeem og caramelfrappe . Amazing girl! :)


Healthy road, heh, der er det aerobic og sånt.



Mine nye skoo, ikke 200 norske kroner en gang. Deilig



En av de nye kjolene mine :) Jeg fikk to sydd, de har samme design men den andre er i rød thai-silke..

1 kommentar:

Leonie sa...

Huff da kjipt med masse regn! ;/ Rart med kjønnsforholdan, men æ regne med at det e nå man må venn sæ te av og te når man e ei ein anna kultur, men læll.

Kjempe fint bilde av dæ nederst, så utrolig fin kjole! :)