mandag 18. mai 2009

Siste kvelden..

Da skal det skrives blogg, egentlig kunne jeg bare sendt dere til Maris blogg. Hun skriver utrolig bra om ting som skjer nå, har det litt som henne jeg og. Men, skal taste ned litt egne ord på skjermen så dere kanskje fårstår litt bedre hva som skjer for tiden.

Helga har gått utrolig fort! På mandag så klagde jeg til Mari om at det var så kjedelig og jeg ville bare ha helg, men nå er helga slutt. Idag er mandag nemlig, jeg har ikke sett eurovision, ikke sett RBK kamp og heller ikke feiret 17.mai! Men jeg har hatt det strålende sammen med familien og en del lærere som jeg er utolig glad i og evig takknemlig for! Fredag var det "foreig language department" på skolen min som tok meg med ut, de ga gaver til meg og familien min. Lørdag er jeg litt usikker på hva jeg gjorde faktisk, men jeg vet at jeg sov sammen med Beo og hennes mor. Min super søte tante!! Som har sydd sånne pærler på kjolen min KJEMPE FINT! Og hun har gidd gaver til familien hjemme. Men hun er bare så utrolig kos!! Søndag gikk enda fortere, var på TESCO og handlet mat: nudler, snacks, "toro"poser og masse mer som er pakket i kofferten! Og på kvelden hentet min advisor meg for å ut å spise med fire andre lærere. Bare reker, i all slags former! Friterte, i sånn salat ting, grillet, tom-yam og jeg vet ikke jeg! Så sov jeg over hos henne, super kos som alltid! Og jeg kommer til å savne henne så mye.. Trist.

Dagen idag har også gått himla fort, var på skolen og mottok karakterer og et sån sertifikat fra skolen for at jeg har vært så flink! Sa hade til venner og lærere men jeg skal innom en tur imorgen også før jeg drar til Bangkok! De var så søte, jeg gråt faktisk ikke,en liten tale på thai holdt jeg også. Men åh, det er rart, jeg elsker å prate thai! Og søte søte vennen til min advisor mente at jeg var født til å være thai. Jeg digger språket og det å ikke prate det hver eneste dag blir utrolig trist!! Så om noen i Åfjord kan å prate thai så ring meg!

Ikveld er altså siste kvelden her i huset mitt, hjemmet mitt. For det er hjemmet mitt, jeg er glad i dette hjemmet også. Vi skal spise middag hjemme: kon yaii, søteste dama har laget mine favoritter! Stekt gresskar med egg, friterte grønnsaker med namgapi og and! YAMMI. Og mor sa at ikveld skal far spandere is på Swensens. Ja, jeg vet det, jeg er utrolig bortskjemt. Og jeg skal sove på rommet til bestemor og mine søsken. Siste natten, hvor ble alle nettene av? Det skulle ikke gå så fort! Vi har jo alltid hatt et hav av tid, men nå er enden her. En natt er alt, så er det Bangkok, ikke noe mer Phitsanuloke!

Jeg er trist, nervøs og glad! Trist fordi jeg forlater noe som betyr så utrolig mye for meg: familie, hjem, mat, kultur, språk og land. Nervøs: fordi jeg aner ikke hvordan det blir å si hade til de, og hvordan det blir å komme hjem å si hei. Glad: fordi jeg skal få klemme mammaen min på fredag, og pappan min, og mange andre! Og jeg skal spise norsk mat og sove i senga mi.

Det er over, året som var så langt har blitt så kort. Men jeg skal tilbake på besøk! Det blir ikke det sammen, men jeg får møtt dem. Men tilbake, det skal jeg..
men kvelden ikveld skal nytes!
Snakkes i Norge?

1 kommentar:

Leonie sa...

Kos deg siste kvelden i Thailand, og ha ein fin reise tilbake til Norge! :)